Osto- ja toimitusehdot

Kauppa-ehdot

  1. Tilaaminen tapahtuu Vamoskauppa.fi sivustolla.
  2. Vamos pidättää oikeudet kuluttajakaupan mukaisiin laki- sekä säädösmuutoksiin.
  3. Asiakkaan tulee tilauksessaan ilmoittaa nimi, osoite, toimitusosoite (jos eri kuin laskutusosoite), puhelinnumero, sekä sähköpostiosoite.
  4. Tilaaja on ennen tuotteen tilaamista tutustunut huolella tuotteen ominaisuuksiin ja on vastuussa kaikilta osin tilaamansa tuotteen sopivuudesta tarkoitukseensa.
  5. Asiakas hyväksyy osto- ja toimitusehdot tilauksen tehdessään. Asiakkaan tilaus on sitova, kun asiakas on lähettänyt tilauksen.
  6. Vamos lähettää sähköpostitse vahvistuksen asiakkaan tilauksesta.

Maksaminen

  1. Maksaminen tapahtuu verkkopankissa, luottokortilla (Visa, Visa electron, Mastercard), laskulla, osamaksulla tai ennakkolaskulla.
  2. Luottokortilla maksettaessa veloitustapahtuma luottokunnan suojatulla ja varmennetulla sivustolla.
  3. Laskulla maksettaessa tuotteen saatuasi sinulla on 14 päivää maksuaikaa.
  4. Osamaksun tarkemmat tiedot löydät tämän sivun alhaalta.

 

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Vamos toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Verifone Finland Oy.

Verifone Finland Oy toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Verifone Finland Oy:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Verifone Finland Oy on myös maksun saaja.

Verifone Finland Oy, y-tunnus: 2122839-7
Vantaankoskentie 14
01670 VANTAA
,

Asiakaspalvelu: 0600 01 02 03

 

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Verifone Finland Oy yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Verifone Finland Oy ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

 

Hinnat

  1. Hinnat ovat voimassa sivuston mukaisesti.
  2. Vamos pidättää oikeuden hintojen muuttamiseen.
  3. Hinnat sisältävät alv 24 %.

Tavarantoimitukset

  1. Vamos toimittaa tavarat asiakkaalle etukäteen informoidun toimitusajan puitteissa.
  2. Tarjoamme kaikkiin tilauksiin ilmaisen toimituksen.
  3. Lähetykset toimitetaan Matkahuollon noutopisteisiin (Siwat ja valintatalot). Voit myös noutaa kengät liikkeestämme.
  4. Vamos on vastuussa tuotteesta kuljetuksen aikana tapahtuneen katoamisen tai rikkoontumisen tapahtuessa. Jos tuote katoaa tai rikkoutuu palautuksen yhteydessä kuluttajalta, Vamoksesta riippumattomasta syystä, vastuu on kuluttajalla tai sitä kuljettaneella kuljetusliikkeellä.
  5. Vamos on vastuussa tuotteesta kuljetuksen aikana tapahtuneen katoamisen tai rikkoontumisen tapahtuessa.
  6. Asiakas on velvollinen tarkastamaan huolellisesti antamansa toimitusosoitteen tiedot. Vamos ei ole vastuussa virheellisen osoitteen ilmoittamisen seurauksista sekä mahdollisista lisäkuluista joita virheellisen osoitteen ilmoittaminen aiheuttaa.
  7. Asiakkaan tulee tavaraa noudettaessa suorittaa pakkauksen visuaalinen tarkastelu. Mikäli pakkaus näyttää olevan selvästi vaurioitunut niin että voidaan olettaa myös tuotteen olevan vahingoittunut, on tästä rahdinkuljettajan läsnäollessa tehtävä merkintä rahtikirjaan. Mikäli tuote on vaurioitunut on otettava välittömästi yhteys Vamoksen asiakaspalveluun.
  8. Jos asiakas on vastaanottanut tuotteet ja vasta sitten huomaa kuljetuksen aikana tapahtuneen vaurion, on otettava välittömästi yhteyttä Vamoksen asiakaspalveluun. Mikäli asiakas ei ole ilmoittanut välittömästi kuljetusvaurioon liittyvästä reklamaatiosta voi vahinko jäädä hankalasta selvittelystä johtuen asiakkaan tappioksi.
  9. Tavarantoimituksen kesto on n.1-3 työpäivää.

Tuotteista

  1. Tuotteiden värit saattavat näyttää mm. kuvaus/valotusteknisistä seikoista johtuen erilaiselta luonnossa kuin kuvissa.
  2. Kankaiden kuosit saattavat vaihdella.
  3. Tuotteiden materiaalina käytetään pääasiassa nahkaa, kangasta, luonnonkumia, eko-materiaaleja ja keinomateriaaleja.
  4. Tuotteissa on normaali kuluttajansuojalain mukainen takuu, ellei takuuta erikseen tuotetiedoissa mainita.

 

Tuotteiden vaihtaminen

Toivomme että asiakkaana olisit tyytyväinen verkkokaupastamme tilaamiisi tuotteisiin. Sinulla on aina oikeus palauttaa ostoksesi, mikäli haluat vaihtaa tai palauttaa tuotteen. Palautusoikeussoikeus on voimassa 14 päivän ajan, kuluttajansuojalain (38/1978) mukaisesti siitä hetkestä lähtien, kun sinä tai nimeämäsi henkilö on vastaanottanut tilauksen. Huomaa, että sinun tulee ilmoittaa meille halustasi palauttaa ostos 14 päivän kuluessa siitä, kun olet vastaanottanut tilaamasi tuotteen.

Kaikki palautukset ja vaihdot ilmoitetaan sekä rekisteröidään Vamoskauppa.fi verkkosivuilla. Mikäli olet rekisteröitynyt käyttäjä, pääset ilmoittamaan palautuksestasi asiakastililtäsi. Jos et ole luonut asiakastiliä tilausta tehdessäsi, voit rekisteröidä palautuksen täällä: https://vamoskauppa.fi/sales/guest/form

Vaihto rekisteröidään tekemällä palautuspyyntö. Asiakastililtäsi näet kaikki tekemäsi tilaukset ja omat tietosi. Katso tilausnumeron mukaisesti, mistä tilauksesta tahdot jättää palautuspyynnön. Tilausnumero löytyy tilausvahvistuksesta, joka on lähetetty sähköpostitse sekä tuotteiden kanssa. Rekisteröi palautus kohdasta "Palautuspyynnöt" ja valitse ne tuotteet, jotka haluat palauttaa. Voit vielä erikseen kertoa kommentti-kohdassa, että teet uuden vaihtotilauksen.

On maksutonta vaihtaa tuotteita verkkokauppamme kautta. Vaihto tapahtuu tekemällä uuden tilauksen ja aiempi tilaus palautetaan meille. Katsomme, että uusi tilaus ja aiemman palautus käsitellään vaihtona, jolloin asiakkaalle ei koidu lisäkuluja palautuksesta. Jos olet valinnut maksutavaksi laskun, on tärkeää, että siirrät aiemman laskun eräpäivää eteenpäin tai ilmoitat Klarnalle tehdystä palautuksesta vaihdon yhteydessä. Teet tämän helposti ottamalla yhteyttä Klarnaan verkkopalvelun kautta osoitteessa https://my.klarna.com/fi/fi/login tai soittamalla Klarnan asiakaspalvelun numeroon 09-425 99 771.

Jos olet käyttänyt tarjousta tilausta tehdessäsi, ole yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta voit hyödyntää tarjouksen myös vaihtotilaukseen.

Vaihtotilauksiin pätee samat ehdot kuin palautuksen tekemisessä. Ehdoista voit lukea lisää kohdasta "Tuotteen palauttaminen"


Tuotteen palauttaminen

  1. Palautusoikeus on voimassa 14 päivän ajan, kuluttajansuojalain (38/1978) mukaisesti siitä hetkestä lähtien, kun sinä tai nimeämäsi henkilö on vastaanottanut tilauksen. Huomaa, että sinun tulee ilmoittaa meille halustasi palauttaa ostos 14 päivän kuluessa siitä, kun olet vastaanottanut tilaamasi tuotteen. Kaikki palautukset ja vaihdot rekisteröidään Vamoskauppa.fi verkkosivuilla. Mikäli olet rekisteröitynyt käyttäjä, pääset ilmoittamaan palautuksestasi asiakastililtäsi. Jos et ole luonut asiakastiliä tilausta tehdessäsi, voit rekisteröidä palautuksen täällä: https://vamoskauppa.fi/sales/guest/form
  2. Palautus rekisteröidään tekemällä palautuspyyntö. Asiakastililtäsi näet kaikki tekemäsi tilaukset ja omat tietosi. Katso tilausnumeron mukaisesti, mistä tilauksesta tahdot jättää palautuspyynnön. Tilausnumero löytyy tilausvahvistuksesta, joka on lähetetty sähköpostitse sekä tuotteiden kanssa. Rekisteröi palautus kohdasta "Palautuspyynnöt" ja valitse ne tuotteet, jotka haluat palauttaa.
  3. Tuotteeseen tutustuttaessa 14 päivän aikana, tuotetta ei saa ottaa käyttöön, vaan tutustuminen tulee olla vastaavaa kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen myymälässä tuotetta ostaessaan.
  4. Palautusohjeet saat tuotteiden yhteydessä tulevassa lomakkeessa. Voit myös kysyä ohjeistusta Vamoksen asiakaspalvelusta.
  5. Palautuksen voi myös toimittaa suoraan liikkeeseemme.
  6. Vamos ei vastaa palautuksesta, joka on palautettu ilman siihen liitettyä palautuslomaketta. Näin toimiessaan asiakas rikkoo sopimusehtoja ja Vamos on oikeutettu lähettämään palautetut tuotteet takaisin kuluttajalle tämän kustannuksella sekä sopimusrikkoon vedoten hylätä palautusoikeuden.
  7. Palautuksen mukaan on liitettävä yhteystiedot, sekä pankkiyhteys ja tilinumero sekä muut tiedot mikäli niitä on Vamoksen palautusohjeessa pyydetty. Jos tuote on maksettu ennakkolaskulla, tulee liittää mukaan kopio ennakkolaskun maksukuitista.
  8. Asiakas on velvollinen toimittamaan palautettavan tuotteen kustannuksellaan lähimpään Matkahuollon toimipisteeseen Vamoksen palautusohjeistuksesta riippuen ja niitä noudattaen.
  9. Tuotteen tulee palautettaessa olla käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattu sekä suojattu hyvin alkuperäiseen pakkaukseensa. Emme vastaanota palautuksia, jotka ovat lähetetty pelkällä kenkälaatikolla ilman suojapussia. Kenkälaatikko tulee myös olla myyntikuntoinen. Ilman laatikkoa/viallisella laatikolla palautetusta perimme 10€. Palautettavaa kenkälaatikkoa ei saa teipata. Pakkaa tuote yhdessä palautuslomakkeen kanssa alkuperäiseen kenkälaatikkoon (kenkälaatikko tai kenkäpussi). Kenkälaatikon tai -pussin tulee olla ehjä ja hyvässä kunnossa, kun vastaanotamme palautuksen.
  10. Tuotteiden palautus tapahtuu Matkahuollolla ja ilmoittamallamme asiakaspalautuskoodilla. Palautuksesta veloitamme 5€ palautusmaksun (vaihtotilanteessa ilmainen). 
  11. Säilytä aina palautuksen yhteydessä saatava palautuskuitti, se on todiste siitä, että olet palauttanut paketin. Säilytä kuitti siihen saakka, kunnes saat ilmoituksen, että palautus on otettu käsittelyyn.
  12. Jos tuote on menettänyt myyntiarvoaan johtuen esimerkiksi asiakkaan huolimattomasta pakkaamisesta, tai tutustumisaikana tulleista vahingoista johtuen, on asiakas velvollinen korvaamaan Vamokselle virheettömän tuotteen myyntihinnan tai vahingoittuneen tuotteen ja uuden välisen hinnanerotuksen. Tässä tapauksessa tuotteen hinnasta palautetaan hinta vähennettynä arvonalennuksen hinnalla. Arvonalennus määritellään tapauskohtaisesti.
  13. Noutamattomasta lähetyksestä veloitamme 10€
  14. Kun palautus on käsitelty, saat palautuskuittauksen meiltä ilmoittamaasi sähköpostiin. Kun palautus on hyväksytty, maksamme rahasi takaisin ehtojemme mukaisesti 30 päivän kuluessa palautuksen vastaanottamisesta.

HUOM! Jos olet valinnut maksutavaksi laskun, on tärkeää, että siirrät laskun eräpäivää eteenpäin tai ilmoitat Klarnalle palautuksestasi. Teet tämän helposti ottamalla yhteyttä Klarnaan verkkopalvelun kautta osoitteessa https://my.klarna.com/fi/fi/login tai soittamalla Klarnan asiakaspalvelun numeroon 09-425 99 771. Jos sinulla on ongelmia tai kysymyksiä laskusta, ole hyvä ja ota yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun (Puh. 09-425 99 771). Voit aina kirjautua sisään ja tarkastella laskujasi sivustolla https://my.klarna.com/fi/fi/login

Reklamaatiot

  1. Reklamaatiot tulee tehdä kirjallisena, sekä toimittaa liittenä kuvat reklamaatiota koskevasta virheestä osoitteeseen
    asiakaspalvelu@vamoskenkakauppa.fi
  2. Tuotteillamme on normaali kuluttajansuojalain mukainen takuu
  3. Takuu ei koske väärinkäytöstä aiheutuneita vaurioita.
  4. Takuu ei koske asiakkaan huolimattomuudesta johtuvia vahinkoja.
  5. Takuu ei koske kuluvien pintojen yhteydessä tapahtuvaa kulumista, kankaiden kulumista, käyttövenymistä tai käytöstä johtuvaa värien himmenemistä koskevia reklamaatioita.
  6. Takuun piiriin ei kuulu myöskään jos kysymyksessä on tuote, joiden yhteydessä mainitaan tuotteen ominaisuuksiin kuuluvan kuluneen näköinen viimeistely tai erikseen mainitut muut poikkeavat asiat.

Muut ehdot

 

  1. Asiakkaan tulee olla 18 vuotta täyttänyt. Alle 18 vuotiaan tulee esittää holhoojan suostumus ja yhteystiedot.
  2. Vamos ei vastaa aiheutuneista vahingoista mikäli asiakas tuotetta kuljettaessaan rikkoo paketin, tai jos paketti kastuu asiakkaan huolimattomuudesta johtuen.

 

Laskut

Osta nyt, maksa jälkikäteen!

Klarna Laskulla maksaessasi asiointisi on turvallista ja helppoa. Sinun ei tarvitse koskaan ilmoittaa maksukorttisi tietoja ja saat tilaamasi tuotteet aina ennen kuin sinun tarvitsee maksaa niitä.

  • Saat tilaamasi tuotteet aina ennen kuin maksat niitä
  • Maksuaika aina 14 vuorokautta
  • Sinun ei tarvitse koskaan ilmoittaa maksukorttisi tietoja
  • Kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus*
  • Lataa alkuperäinen laskusi osoitteessa klarna.fi
  • Mahdollisuus maksaa lasku myös erissä

Laskutusmaksu 1,5 € per tilaus. Maksun myöhästyessä laskun loppusummaan lisätään muistutusmaksu 5,00 € ja viivästyskorko 7,50 %. Klarna tarkistaa ostohetkellä tilaajan luottokelpoisuuden, mikä joissain tapauksissa voi tarkoittaa myös luottotietojen tarkistamista.

Henkilötietoja käsitellään henkilötietolain mukaisesti. Klarna käyttää henkilötietoja asiakasanalyysien tekemiseen, henkilön tunnistamiseen, luottokelpoisuusarviointiin ja markkinointitarkoituksiin. Henkilötunnusta käytetään asiakasnumerona asiakashallinnollisista syistä.

HUOM! Klarna-laskulla tehdyt tilaukset toimitetaan ainoastaan tilaajan väestörekisterissä näkyvään osoitteeseen.

Osamaksut

Maksa erissä alkaen 9 € / kk

Klarna Tili -maksutapa on suunniteltu niihin tilanteisiin, kun haluat itse päättää, millaisissa kuukausierissä lyhennät tilauksesi loppusummaa. Klarna Tili on myös paljon enemmän. Saat tilaamasi tuotteet ennen kuin sinun tarvitsee maksaa niitä ja kaikki Klarna Tilillä maksetut ostokset yhdistetään yhdelle kuukausilaskulle. Myös eri verkkokaupoissa Klarna Tilillä maksetut tilaukset yhdistyvät automaattisesti samalle kuukausilaskulle.

  • Saat tilaamasi tuotteet aina ennen kuin sinun tarvitsee maksaa niitä
  • Kuukausierä 9 € tai vähintään 1/24 kokonaissummasta
  • Sinun ei tarvitse luovuttaa maksukorttisi tietoja
  • Osta nyt, maksa seuraavan kuukauden lopussa
  • Voit aina halutessasi maksaa jäljellä olevan velan myös kerralla
  • Kaikki ostoksesi yhdistyvät samalle tilille ja samalle kuukausilaskulle
  • Tilinhoitomaksu 3,95 € / kk tilausmäärästä riippumatta.

Klarna Tilille tehdyn 1000 €:n ostoksen perustamismaksu perusehtojen mukaan on 0 €. Tämän hetkinen vuosikorko on 22 %, jolloin esimerkkiostoksen mukainen todellinen vuosikorko on 34,64 %. Ostoksen luottohinta on 1171 €. Kuukausieriä on 12 kappaletta ja erät ovat kooltaan 98 €. Esimerkin mukainen ostos edellyttää, että luoton kokonaissumma suoritetaan vuoden sisällä.

Henkilötietoja käsitellään henkilötietolain mukaisesti. Klarna käyttää henkilötietoja asiakasanalyysien tekemiseen, henkilön tunnistamiseen, luottokelpoisuusarviointiin ja markkinointitarkoituksiin. Henkilötunnusta käytetään asiakasnumerona asiakashallinnollisista syistä.

Yleiset ehdot löydät täältä.
Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot löydät täältä.

 

Maksuaika  Vuosikorko  Avausmaksu  Laskutusmaksu/kk

3 kk                 0 %           9,90 €               3,95 €
6 kk                 0 %          19,00 €              3,95 €
12 kk               0 %           29,00 €              3,95 €
24 kk               9,95 %      29,00 €              3,95 €
36 kk               9,95 %      29,00 €              3,95 €
Klarna Tili          22 %         0 €                  3,95 €

HUOM! Klarna-osamaksulla tehdyt tilaukset toimitetaan ainoastaan tilaajan väestörekisterissä näkyvään osoitteeseen.





Joustoraha

Joustoraha on suomalainen palvelu, jolla rahoitat nettiostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Joustoraha palvelu on tarkoitettu kaikille yli 20-vuotiaille suomalaisille yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustorahaa voi saada 20-1000 euron ostoksiin. Laskun saat halutessasi myös sähköpostiin. Hakiessasi Joustorahaa tunnistaudut ensin millä tahansa suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksilla ja tämän jälkeen täytät lomakkeelle tietosi. Päätöksen ja tiedon lainan myöntämisestä saat heti. Tämän jälkeen palaudut takaisin verkkokauppaan ja tilauksesi on käsitelty.

Kun maksat joustorahalla ja valitset maksutavaksi laskun, saat aina korotonta maksuaikaa 14 vuorokautta Ainoa kulu on laskutusmaksu 5€. Joustorahalla voit maksaa myös erissä 1-12 kuukauden takaisinmaksuajalla. Tällöin laskutusmaksun 5€ /lasku lisäksi perimme avoinna olevasta lainasummasta 29% vuotuista korkoa.

Joustorahalla maksaminen on erittäin turvallista. Maksutapahtuma ja tietojen välitys tapahtuu aina suojatussa yhteydessä. Lue lisää Joustorahasta osoitteessa www.joustoraha.fi